Nerede Hacı Dayının Pideleri?

Nerede Hacı Dayının Pideleri? 
Fırın Pazarın Taşhan Yanında İdi (Beyaz Badanalı Görünen Yerde)
Nermin DİLEK

Süleyman Bey; Taşhan'da ki çocukluk anılarımda; ilk aklıma gelen Hacı Dayı'nın pide fırını...

Ekmekçi Hacı diye hitap edilirdi. Güleryüzlü, kibar bir insandı.

Evin en büyüğü olarak ben günde üç kez oraya pide almaya giderdim. Çok iyi karşılar, güler yüzüyle pideleri beyaz ince kesilmiş kağıdın içine koyup uzatırdı. Mutlaka hatırımı sorardı.

Kızı Nurşen benim yakın arkadaşımdı. Oğlu Yahya da sınıf arkadaşım. 

Pideleri gevrek ve çok lezzetliydi. Belki de sevgi dolu bir insan olduğu için bana çok lezzetli geliyordu. 

En son anımsadığım bir pidenin fiyatı 20 kuruştu. Şimdi Malatya'ya ne zaman gitsem, yine sabahları pide almaya ben gidiyorum; ama nerede o Hacı Dayı'nın pideleri? 

26 Ağustos 2012

Yorumlar

Popüler Yayınlar